Bruno K Öijer

Mer än bara ord.

Ett svar to “Bruno K Öijer”

  1. kerstin Says:

    ”jag önskar
    att allt var annorlunda
    jag önskar att min syn på världen
    kunde förvandlas till ett
    vackert ömtåligt föremål i mina händer
    som något gjort av glas tunnare än luft
    och när jag ställer det ifrån mej
    kastar det ingen skugga
    jag önskar att jag kunde glömma
    jag önskar att sorg och lidande inte fanns
    men sorg är sanning
    sorg är ett bevis på att du levt
    och funnits här
    sorg kan inte köpas eller säljas
    sorg kryper inte för någon
    livet tiden och ett iskallt samhälle
    kan ta ifrån dig allt
    råna dig på allt
    men ingen kan stjäla dina upplevelser
    ingen kan ta dina minnen ifrån dej
    ingen kan råna dej på din sorg.”

    Ur ”Svart som silver”, 2008

Kommentera

